Rick Snelderwaard studeerde HBO communicatie en heeft voor zijn afstudeeropdracht onze stichting uitgekozen. Rick heeft een onderzoek gedaan naar hoe wij stichting Learn2Learn beter op de kaart kunnen zetten; “Goed doel, goed positioneren”.
Conclusie en advies van het onderzoek was:
‘’Ik heb onderzoek gedaan om Learn2Learn opnieuw te kunnen positioneren in de ‘goede doelenmarkt’. Het komt er op neer dat ik gekeken heb naar wat de potentiële donateurs van Learn2Learn vinden van de stichting en of dit overeenkomt met wat Learn2Learn denkt uit te stralen. Uit het onderzoek is gebleken dat de mening van de potentiële donateur verschilt met die van Learn2Learn. De potentiële donateur vindt de stichting bijvoorbeeld minder uniek, terwijl Learn2Learn dit wel dacht te zijn. Daarnaast vindt de potentiële donateur het belangrijk dat er meer resultaten worden getoond. Learn2Learn moet meer laten zien wat het bereikt heeft met de jongeren in Gambia. Daarnaast is gebleken dat transparantie heel erg belangrijk is. Learn2Learn zou volgens de potentiële donateur in de communicatie-uitingen moeten laten zien waar elke euro heen gaat. Verder is het belangrijk dat Learn2Learn meer theater, Gambia en jongeren op de website, social media en in de nieuwsbrief laat zien. ‘’
Deze conclusie heeft al geresulteerd in een aantal ingrijpende veranderingen binnen de stichting. Zo hebben wij een nieuw bestuur aangesteld, commissies opgericht, een nieuwe website ontwikkeld met een nieuw logo voor een professionele en transparantere uitstraling. Daarnaast houden wij onze projecten en resultaten meer up to date op de website en gaan wij vanaf januari 2016 financiële jaaroverzichten plaatsen.
Rick bedankt voor al je inzet!